15-10-2016 12:37

General

LES SALES PERFECTES

L'edició 2016 del festival ja arriba al seu final. Molts dies, moltes pel·lícules, moltes personalitats del món del cinema, molt anar amunt i avall... La veritat que ja es nota el cansament i toca anar acabant i començar a recuperar forces pel proper any, en què es celebrarà el 50è aniversari. Ja veurem quines sorpreses ens depara l'edició 2017, de moment ja ens han desvetllat que es retrà homenatge al personatge de Dràcula!
Però tornant al present i a les anades i vingudes d'aquests dies, del que volia parlar avui és de les diferents sales de proyecció del festival de Sitges, centrant-me concretament en les cuatre principals: Auditori, Prado, Retiro i Tramuntana. La intenció és comentar la meva experiència personal i fer algunes recomanacions.
La més nova sala Tramuntana, en realitat una sala polivalent de l'hotel Melià, ha millorat considerablement respecte de l'any passat amb la instal·lació d'una graderia a la meitat posterior (el màxim que permet l'alçada de la sala), des d'on la visibilitat és molt bona. Continua tenint però l'inconvenient de trobar-se a massa distància d'una pantalla massa petita. Tot i això, jo personalment m'hi he trobat còmoda visionant pel·lícules en aquesta sala un cop trobat el seient ideal, en el meu cas, la primera i segona fila de la graderia. M'agrada especialment el fet que els braços de les butaques són dobles i els subtítols es projecten a la part de dalt de la pantalla. És la sala més petita, amb capacitat per a 400 persones.

El Retiro és considerada la sala més emblemàtica del festival. Acostuma a haver-hi molta afluència i unes cues interminables, el que farà difícil agafar un bon lloc si no ets dels primers en entrar. Una aposta segura per a mi és anar directament a la part de dalt, el "galliner". La sala és prou petita i la pantalla prou gran com per què la visibilitat sigui bona. Recomano la segona filera, donat que des de la primera és fàcil que el mur de la balconada impedeixi la visió dels subtítols. El principal avantatge és que es troba al centre del poble.

El Prado, a poca distància del Retiro, pot resultar la sala més incòmoda de totes, donat que és la més antiga. També és probablement la més bonica. El pati de butaques té un passadís central i bloc de seients a banda i banda. També acostumo a escollir la part de dalt pels visionats. La capacitat és una mica menor que al Retiro, 450 seients.

Finalment, l'Auditori del Melià és un espai modern, amb la millor tecnologia i disposició dels seients en semicercle. La visibilitat és pràctimament ideal des de qualsevol butaca. Tot i tenir capacitat per a més de 1.000 persones, les entrades per aquesta sala són de les que més ràpidament s'esgoten, per tant millor no badar a l'hora de comprar la teva. El visionat aquí es sens dubte la millor experiència del festival.

Evidentment, cadascú té les seves preferències i manies a l'hora d'escollir la plaça perfecta. Per a mi és indispensable col·locar-me centrada i a una distància mitja que evidentment dependrà del tamany de la pantalla. Llavors, quan la cinta projectada és bona i m'atrapa, el món deixa d'existir i tant és en quina sala em trobi, que, especialment durant el festival, totes em semblen ideals.

Per Susana Barrachina, 15/10/2016
  • SECCIÓN

    PATROCINADA

    POR:

Notícias

27-05-2017

General
Cannes 2017. El género se impone

Cannes 2017. El género se impone

Los hermanos Safdie ponen la guinda del buen género, en este caso negro, con una película como Good...

25-05-2017

General
Cannes 2017. El horror, el horror

Cannes 2017. El horror, el horror

The Killing of a Sacred Deer, de Yorgos Lanthimos es, para mí, la película de Cannes 2017. El direct...

22-05-2017

General
Cannes 2017. Levitando sobre Europa

Cannes 2017. Levitando sobre Europa

La carrera del cineasta húngaro Kornél Mundruczó es un ejemplo de cine de autor en clave de género y...

20-05-2017

General
Cannes 2017. El día que Netflix nos regaló 'Okja'

Cannes 2017. El día que Netflix nos regaló 'Okja'

Mereció la pena levantarse a las 6 para llegar al madrugador pase de Okja, de Bon Joon-ho. Un cuento...

19-05-2017

General
Cannes 2017. Miike inmortal

Cannes 2017. Miike inmortal

Ayer acababa la jornada con una animada charla con Albert Serra sobre Jodorowsky (en especial sobre...

18-05-2017

General
Cannes 2017. De fantasmas, ausencias, drones y gaviotas

Cannes 2017. De fantasmas, ausencias, drones y gaviotas

Primer día en Cannes 2017. Calor, sol y cierta tranquilidad. Parece que las hordas de curiosos que d...

15-10-2016

General
Palmarés

Palmarés

Pues así casi sin darnos cuenta hemos llegado al último día, y es ahora cuando nos da esa bajona clá...

15-10-2016

General
Star Trek Walk

Star Trek Walk

En homenatge al 50è aniversari de Star Trek, aquest any el Festival de Sitges ha comptat amb la col...

14-10-2016

General
De kaijus y zombies

De kaijus y zombies

Con la vuelta del rey de los monstruos a la gran pantalla, vuelve el afán por coleccionar criaturas...

14-10-2016

General
Sweet Swiss Army Man

Sweet Swiss Army Man

La mañana comenzaba con la increíble presencia del magnífico Christopher Walken, que venía al festiv...

13-10-2016

General
Curts fantàstics a competició II

Curts fantàstics a competició II

Durant el festival de sitges, es projecten curts fantàstics que competeixen entre ells. Els assiste...

13-10-2016

General
MARATHON WOMAN

MARATHON WOMAN

Finalment reuneixo el valor d'enfrontar-me a tota una marató nocturna durant l'edició d'enguany. Ha...

13-10-2016

General
Q&A con Don Coscarelli

Q&A con Don Coscarelli

Coscarelli es un hombre agradable con mucho respeto por su publico, intentó hablar directamente co...

12-10-2016

General
SITGES, mucho mas que películas

SITGES, mucho mas que películas

Y de repente miras atrás, y te das cuenta de que en un parpadeo han pasado dos días más. El tiempo s...

12-10-2016

General
The amazing 'Handmaiden'

The amazing 'Handmaiden'

Martes 11. Con la cabeza aún puesta en"Melanie. The girl with all the gifts". Película proyecta...

11-10-2016

General
EL OTRO FESTIVAL

EL OTRO FESTIVAL

Confieso que estoy enganchada a este festival, ¿y quién no? Además, mi condición de bloguera me per...

Últimas noticias