ARXIUS DEL FESTIVAL

2006

Sitges - 39ed. Festival Internacional de Catalunya (6/10 - 15/10)
#39

Palmarès

Oficial Fantàstic

JURAT
Monte Hellman, Leticia Dolera, Carlos Losilla, Pilar Pedraza, Tom Schiller

Millor Curtmetratge
(Ex aequo)
A FOR(R)EST IN THE DES(S)ERT, de Luiso Berdejo
HANDYMAN, de Simon Rumley

Millor Disseny de Producció
Are Sjaastad, per THE BOTHERSOME MAN

Millors Efectes de Maquillatge
Jang Jin, per TIME

Millors Efectes Especials - Premio Infinia
Jang Heui-cheol, per THE HOST

Millor Banda Sonora Original
East, per TZAMETI (13)

Millor Fotografia
Jonathan Sela, per GRIMM LOVE

Millor Guió
Sam Hamm, per HOMECOMING (Masters of Horror)

Millor Actriu
Sandra Hüller, per REQUIEM

Millor Actor
(Ex aequo)
Thomas Krestchmann, per GRIMM LOVE
Thomas Huber, per GRIMM LOVE

Millor Director
Martin Weisz, per GRIMM LOVE

Premi Especial del Jurat
HOMECOMING (Masters of Horror), de Joe Dante

Millor Pel·lícula
REQUIEM, de Hans-Christian Schmid.

Jurat Carnet Jove
Gerard Casau Vaz, Blanca Esteva Ballús, Stefan Ivanic, Zouhair El Hairan, Beatriz Martínez Gómez

FANTÀSTIC
EXILED, de Johnnie To.

Menció Especial a CIGARETTE BURNS (Masters of Horror), de John Carpenter.

MIDNIGHT X-TREME
WHAT IS IT?, de Crispin Glover

Menció Especial per a BEHIND THE MASK: THE RISE OF LESLIE VERNON, de Scott Glosserman, pel seu enginy a l’hora de mostrar com es construeix un mite del cinema “slasher”.

Noves Visions
JURAT
John Fallon, Carlos Martin Ferrera, Frédéric Temps

EDMOND, de Stuart Gordon

Menció Especial a THE LIVING AND THE DEAD, de Simon Rumley.

PREMI NOVA AUTORIA (Patrocinat per l’SGAE)

Millor direcció
Jorge Tur Moltó (UAB), per DE FUNCIÓN

Millor guió
David Jiménez, Rubén Molina, Albert Solà i Joseph Lluïs Marín (EMAV), per BOWMAN

Millor música original
Roger Padilla (ESCAC), per NO QUIERO LA NOCHE

Orient Express - Casa Àsia
JURAT
Jean-Pierre Dionnet, Enrique Garcelán, Amaia Torrecilla

THE HOST de Bong Joon-ho

Animat - Premi Gertie
JURAT
Juan Giménez, Ken Niimura, Sandra Salvador

Millor Llargmetratge d’Animació
THE GIRL WHO LEAPT THROUGH TIME, de Mamoru Hosoda

Millor Curtmetratge d’Animació
DREAMS AND DESIRES-FAMILY TIES, de Joanna Quinn

Menció Especial a THE BOOK OF THE DEAD, de Kihachiro Kawamoto, per la seva excel·lència tècnica i el seu mestratge en el difícil art de l’animació de titelles.

Brigadoon
JURAT
Jose Espinosa, Paul Naschy, Carles Muñoz Miralles

Millor curtmetratge
TIGHT, de Sergio Vizcaíno

Méliès D’argent
JURAT
Adrián Guerra, Antonio José Navarro, Mireia Ros

Méliès d’Argent a la Millor Pel·lícula
PRINCESS, d’Anders Morgenthaler

Méliès d’Argent al Millor Curtmetratge Europeu
DOODLE, de Sam Rogers

ALTRES PREMIS

Gran Premi per votació popular a la millor pel·lícula (Patrocinat per El Periódico)
LA CIENCIA DEL SUEÑO, de Michel Gondry

Premi de la Crítica Jose Luis Guarner
JURAT
Marta Monedero, Desirée de Fez, Pedro Adrián Zuloaga

REQUIEM, de Hans-Christian Schmid

Premi Citizen Kane al director/a revelació
Rian Johnson, per BRICK

Pel·lícules

1!

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

Y

Z

Jurat

Jurat Oficial Fantàstic

Leticia Dolera - Actriu
Tom Schiller - Director de Cinema
Carlos Losilla - Crític
Monte Hellman - Director de Cinema
Pilar Pedraza - Escritora

Jurat Oficial Noves Visions

Fédéric Temps - Director de L’Etrange Festival
John Fallon - Periodista
Carlos Martín Ferrera - Director de Cinema

Jurat Oficial Orient Express - Casa Asia

Jean Pierre Dionnet - Productor i Guionista
Enrique Garcelán - Crític
Amaia Torrecilla - Codirectora de BAFF

Jurat Méliès d’Argent

Adrián Guerra - Productor i Distribuidor
Antonio José Navarro - Periodista
Mireia Ros - Directora de Cinema

Jurat Carnet Jove

El Festival tindrà, per segona vegada i gràcies a la col·laboració de la Secretaria General de Joventut de la Generalitat de Catalunya, un jurat jove integrat exclusivament per crítics cinematogràfics d’entre 18 i 30 anys. Aquest jurat atorgarà el nou Premi a la Millor Pel·lícula del Jurat Carnet Jove a un dels llargmetratges de la Secció Oficial Fantàstic del Festival i també el Premi Midnight X-Treme a la millor pel·lícula d’aquesta secció. Finalment, el públic jove, el més fidel a aquest certamen internacional, podrà expressar oficialment les seves preferències cinematogràfiques.

Blanca Esteva Ballús
Stefan Ivanic
Zouhair El Hairan
Beatriz Martínez Gómez
Gerard Casau Vaz

Jurat Gertie Anima't

Juan Jiménez - Dibuixant de Còmics
Sandra Salvador - Directora i Productora
J. M. Kem Niimura - Dibuixant de Còmics

Jurat José Luis Guarner

Marta Monedero
Desirée de Fez
Pedro Adrián Zuloaga

Jurat Brigadoon

Jose Espinosa - Executiu Audiovisual
Paul Naschy - Director i Actor
Carles Muñoz Miralles - Editor de Còmics

Homenatges

KIYOSHI KUROSAWA - Retrospectiva Premi la Màquina del Temps

Dir que menys és més pot no ser gaire original, però en el cas d’aquest cineasta, nascut a Kobe fa 51 anys, és la pura i esplendorosa veritat. Enamorat del cinema de gènere nord-americà—o, si més no, d’alguns realitzadors fetitxe entre els quals caldria anomenar Siegel, Peckimpah i el Hooper de La Matanza de Texas—, és autor d’una de les filmografies més atractives del cinema japonès contemporani. Ja fa temps que ningú el pren per un parent inexistent del mestre Akira: Kiyoshi Kurosawa ocupa el seu propi espai al panorama internacional i s’ha situat, sense proposar-s’ho, en primera línia de l’avantguarda d’aquest cinema fantàstic que no vol saber res de fronteres ni de convencionalismes. Va començar fent curtmetratges, i el Festival PIA de Cinema va premiar la seva obra. També va ser ajudant de direcció de Kazuhiko Hasegawa i Shinji Somai, però la seva gran oportunitat com a director professional la hi va oferir Takahashi Banmei en confiar-li la realització de Kandagawa Wars (1983). La seva virginal incursió en el terreny pantanós però alliberador del pinku-eiga—prou conegut per la majoria de franctiradors locals—va tenir continuïtat a la pel·lícula The Excitement of the Do-Re-Mi-Fa Girl (1985). Després el director es va submergir en el gènere de terror amb títols com ara Sweet Home (1989) i en el yakuza-eiga amb les sèries Suit Yourself or Shoot Yourself (1996-97) i Revenge (1997),  produccions videogràfiques i/o televisives que ja deixaven entreveure alguna cosa de més important. Amb Cure (1997), el thriller fosc i sobrenatural que li va obrir les portes d’Occident, la seva carrera es va enlairar definitivament i sense intenció de mirar enrere. A partir d’aquell moment, Kurosawa es va convertir en un gènere en ell mateix, amb un estil caracteritzat pel tempo lent, per la composició generosa en plans seqüència i enquadraments desassossegadors,  i per una narració el·líptica que denotava inquietuds filosòfiques escorades cap al pessimisme existencial amb què ens bufetejaria la gèlida i quasi apocalíptica Pulse (2001), potser la seva obra mestra. Després de recórrer els festivals internacionals amb peces com ara Charisma (1999), Séance (2000) i l’esmentada i guardonada Pulse, i d’acostar-nos al terror més pur—sense efectismes gratuïts i amb estilemes concrets—, Kurosawa ha tingut temps de dividir la crítica amb la infravalorada Bright Future (2002), la inofensiva Doppelganger (2002) i projectes tan personals com el curtmetratge Soul Dancing (2004), un intent de tornar a les arrels de l’ombra elèctrica abans d’encaminar les seves passes una altra vegada cap a la seva pròpia visió del terror amb tres noves propostes: Loft, House of Bugs (totes dues del 2005) i la flamant Retribution (2006). Encara és aviat per valorar el pes d’aquests projectes dins el conjunt de la seva carrera, però el que és segur és que aquest hàbil manipulador de gèneres ja ha deixat un record indeleble i torbador a la nostres retines.

HOMENATGE A ALEJANDRO JODOROWSKY - Retrospectiva Premi la Màquina del Temps

Com portar de gust una espina clavada.

Parlar d’Alejandro Jodorowsky és parlar d’un fragment temperamental i simbòlic del cinema contemporani. No ens podem acostar a Jodorowsky—la persona—ni a Jodorowsky—el cineasta—sense tenir en compte la resta de la seva trajectòria artística i la seva ininterrompuda aportació contracultural a un panorama social embussat per falsos estilemes perceptius en què l’ésser humà es priva ell mateix d’una de les seves capacitats més valuoses: la de comunicació.
Desafiar les normes establertes i abolir qualsevol forma de pensament racional són dos dels principis de l’anomenat moviment pànic que Jodorowsky va fundar amb Fernando Arrabal el 1962. Tots dos els van portar a la pràctica mitjançant “actes pànics”, que era com ells mateixos denominaven una sèrie d’accions destinades a l’alliberament de la ment i de l’esperit.
Nascut a Xile, Jodorowsky va passar molts anys a Mèxic, on va viure en poblets en què es practicava la santería i el curanderisme. D’aquí ve bona part de la filosofia i dels coneixements reflectits a Psicomagia, una obra en què proposa una teràpia combinada de psicologia i misticisme per tractar problemes concrets de la psique de cada individu. Amant del tarot, Jodorowsky presumeix de portar sempre al damunt una baralla d’aquestes cartes, que interpreta sense rubor per a qualsevol que l’hi demani. Les seves vetllades setmanals al popularitzat Cabaret Místic de París també són, en part, fruits de la llavor pànica; assemblees en què Alejandro Jodorowsky reparteix consells impagables de psicomàgia i interpretacions valuosíssimes dels arcans entre un públic incondicional.
Sens dubte, però, és el cineasta, l’impulsor de les midnight movies, el guionista dels comic books amb el traç al·lucinant—i al·lucinogen—de Moebius, el filòsof, el Jodorowsky més transgressor, el que més ens interessa; el que més bocabadats ens deixa, el que més ens encén la mirada i el que deixa una petja més profunda a la nostra incurable cinefília. El Sitges 2006 homenatja el director de cinema Alejandro Jodorowsky amb una retrospectiva que no solament repassa la seva filmografia coneguda (El Topo, Santa Sangre, Fando y Lis La Montaña Sagrada), sinó que també inclou la presentació espanyola del curtmetratge La cravate, la seva primera obra cinematogràfica, que durant dècades s’havia donat per perduda però que aquest any s’ha trobat en unes golfes alemanyes. 
La seva peculiar extraversió i la seva punyent capacitat analítica fan de Jodorowsky una personalitat única. Per això forma part—i en formarà encara més a partir d’ara—de l’univers fantàstic del Festival Internacional de Cinema de Catalunya. Mestre, benvingut a Sitges.

ALEJANDRO AMENÁBAR Premi la Màquina del Temps

Quan es repassen les etapes que ha travessat la producció espanyola de cinema fantàstic, hi ha un nom que brilla amb llum pròpia i que és sinònim de renovació i reformulació del gènere al país. Alejandro Amenábar ha aconseguit el reconeixement internacional amb una obra fílmica marcada per la seva passió com a narrador i per una fluïdesa que beu directament a les fonts dels grans mestres del thriller i del terror. Des de Tesis (ídem, 1996), el seu debut, fins a Los Otros (The Others,  2001), Amenábar ha sabut prendre el pols als temors del nostre temps, i ha triat la incomunicació i la personalitat en crisi com a eixos al voltant dels quals fer orbitar la màgia que destil·len totes les seves històries. El Sitges 2006 lliurarà el premi La Màquina del Temps al director i compositor Alejandro Amenábar, un dels valors de la indústria cinematogràfica del país.

HOWARD BERGER Premi la Màquina del Temps

Nascut i criat a Los Angeles. Des de ben petit va sentir inclinació pel cinema i pels efectes especials. Un cop acabats els estudis va poder treballar amb els seus ídols, Stan Winston i Rick Baker. Després es va arriscar a fundar estudi propi juntament amb els seus col·legues Robert Kurtzman i Greg Nicotero. Durant els últims divuit anys, K.N.B. EFX Group ha col·laborat en innombrables produccions de Hollywood creant tota mena d’efectes especials i maquillatges protèsics, i s’ha convertit en una de les empreses més importants del sector a nivell mundial. Berger va ser guardonat recentment amb un Òscar pel seu treball a Las crónicas de Narnia. Ara Sitges 2006 premia aquest artista sorprenent dels efectes especials amb la Màquina del Temps.

LLUÍS DE VAL I LÓPEZ Premi Maria Honorífica

Nascut a Barcelona el 1953 i llicenciat en Econòmiques per la Universitat de Barcelona. La seva carrera ha estat lligada al món audiovisual des de 1982. Després de passar per diverses empreses del sector, el 1993 va accedir a la presidència de Manga Films, S.L., gestora, distribuïdora i productora catalana que va revolucionar el mercat de l’animació japonesa a l’Estat Espanyol i que ara pot presumir d’un dels catàlegs més complets i diversificats del sector. Lluís de Val també és president de DICA (Distribuïdors Independents Cinematogràfics Associats), membre fundador de Barcelona Audiovisual i membre de l’Associació Videogràfica Espanyola i del CAC (Consell Audiovisual de Catalunya).

HOMENATGE A DAVID LYNCH - Retrospectiva

És probable que cap altre cineasta hagi sabut expressar com ell, amb les seves pel·lícules, el dolor i la confusió que provoca el fet de despertar a la realitat de l’existència, ni la violència intrínseca de la pèrdua de la innocència. Amant per damunt de tot dels misteris, David Lynch ha embolcallat cadascun dels seus treballs amb una atmosfera d’una bellesa indescriptible, representada per una cortina de vellut blau, pel bosc frondós d’una població anomenada Twin Peaks o per una carretera de sentit únic, solitària i poc il·luminada, que condueix al més pregon del subconscient.

A totes les pel·lícules de David Lynch, els límits entre forma i fons s’hi desdibuixen, i és aquesta, precisament, una de les qualitats que més destaquen quan es revisa la seva filmografia. En el cinema de Lynch, subratllar allò que hi ha d’estrany en la quotidianitat és fonamental; és una de les vies per on flueix el magnetisme de la ciència lírica i màgica que s’atribueix a les seves narracions filmades. La seva formació en Belles Arts i el seu interessantíssim background com a pintor, escultor i fotògraf contribueixen a confirmar Lynch com un dels autors més importants i més influents dels últims anys. L’ús que fa del llenguatge cinematogràfic demostra que l’artista ha trobat un altre terreny d’experimentació i d’aprenentatge per a la seva expressivitat irresistible, inquietant i contradictòria. David Lynch aporta al cinema el mateix que Francis Bacon i Edward Hopper a la pintura a nivell estètic i narratiu. La recreació intimista de la solitud i del sentit tràgic de l’existència de l’home postmodern es materialitza en clubs nocturns, bars de carretera i habitacions d’hotel dins una cadena de paradigmes que operen com autèntiques revelacions i que, com a l’obra del pintor Francis Bacon, es resolen en la pròpia realitat del fet artístic.

Coincidint amb el 20è aniversari de la projecció del film Blue Velvet (Terciopelo azul) a Sitges, enguany hem volgut retre homenatge al geni de Montana projectant algunes de les seves pel·lícules més emblemàtiques; títols que ens han fet partícips dels misteris que oculta la seva personalíssima obra i que ens han acostat a un univers orgànic farcit de textures suggeridores que, a hores d’ara, els amants del gènere fantàstic ja considerem pròpies.

RICHARD STANLEY - Retrospectiva

“Richard Stanley és el futur del terror.” Diuen que aquesta profecia la va fer Dario Argento a propòsit del director de Hardware. L’afirmació pot semblar exagerada, però el mestre del giallo sabia el que s’empescava quan elogiava el causant d’aquella petita revolució que va sacsejar el letàrgic panorama del fantàstic britànic als anys 90. Stanley, visionari nascut a Sud-àfrica, llegenda viva del gènere, ha aconseguit el títol de director de culte amb una filmografia curta, atípica i problemàtica integrada per uns quants curtmetratges, tres documentals i dues cintes de llarga durada. Stanley ha sabut combinar passions místiques, arcanes, poètiques i mitològiques amb una plàstica brillant propera al videoclip i al còmic. Sitges Clàssics aprofita el seu pas pel Festival com a coguionista de The Abandoned (Nacho Cerdá, 2006) per retre-li homenatge amb la projecció dels seus dos llargmetratges i—atenció a la primícia—un curtmetratge sorpresa.

RICHARD FLEISCHER - Retrospectiva (1916-2006)

Reverenciat pels uns i incomprès pels altres, el fill de Max Fleischer (pioner de l’animació i creador de Betty Boop i Popeye) sempre es va sentir una mica incòmode dins la pesant maquinària de Hollywood, la fàbrica de somnis i malsons amb què va haver de compartir els èxits i els fracassos d’una carrera que va abastar 47 pel·lícules i 45 anys. La seva filmografia, tan eclèctica com extensa, realista i visceral, arrenca de la Sèrie B i s’enfila per tots els gèneres imaginables: de l’acció al thriller passant per la comèdia, el musical, la ciència-ficció i el terror. Títols com ara 20.000 leguas de viaje submarino (1954), Los vikingos (1958), Viaje alucinante (1966), El estrangulador de Boston (1968), Soylent Green (1973) i Conan, el destructor (1988) li han valgut un lloc destacat a la indústria de l’entreteniment universal, i Sitges Clàssics ha volgut retre homenatge a la seva trajectòria dins el fantàstic amb dues pel·lícules inoblidables: Viaje alucinante i Soylent green.

Actes paral·lels

TONI GALINDO - SÓLO PARA TUS OJOS

La mostra SÓLO PARA TUS OJOS recorre la trajectòria professional del dissenyador gràfic i dibuixant Toni Galindo a través d’un exhaustiu repàs als més de seixanta llargmetratges en els quals va aplicar la seva fèrtil signatura, revisant a més els cartells i campanyes que va realitzar per a prestigiosos certàmens cinematogràfics i plataformes televisives. SÓLO PARA TUS OJOS reuneix en gairebé mig centenar de panells el vessant cinematogràfic del dissenyador gràfic i dibuixant Toni Galindo. Films tan coneguts com Los Otros (2001), El espinazo del Diablo (2001), La gran aventura de Mortadelo y Filemón (2003), Mar Adentro (2004), Airbag (1997) o El robo más grande jamás contado (2002) duen la seva signatura, i cineastes com Juanma Bajo Ulloa, Montxo Armendáriz, Javier Fesser, Alejandro Amenábar, Daniel Calparsoro o Fernando León de Aranoa han reclamat els seus serveis. La mostra conté igualment una zona audiovisual i interactiva amb projeccions recopilant l’obra d’aquest jove creatiu i de la seva empresa Art&Maña, i es completa amb acompanyaments sonors i l’exhibició d’una àmplia varietat de publicacions, pressbooks i objectes promocionals dissenyats per Galindo. Toni Galindo va deixar la seva signatura en els més importants certàmens cinematogràfics, arribant a obtenir el motiu desenvolupat per al Festival de Sant Sebastià en 1996 i 1999 el prestigiós Key Art Award a Los Àngeles (l’equivalent al Oscar en el disseny gràfic cinematogràfic). En els últims anys, Toni Galindo abastaria a més del disseny i publicitat tota classe de muntatges, escenografies, animació, aplicant en els seus treballs els nous suports com internet i multimèdia (creacions de webs, col•laboracions per a DVD...), rastrejant-se en ells els seus amplísimos coneixements en el gènere fantàstic, la cultura popular, els còmics i la música.

CALLE 13 Presenta GUILLERMO DEL TORO AL SITGES 2006

SITGES-Festival Internacional de cine de Cataluña contará con una exposición sobre el director Guillermo del Toro patrocinada por Calle 13. La muestra presenta material inédito de su filmografía desde Mimic hasta El Laberinto del Fauno. Los story-boards de Hellboy, las impresionantes máscaras utilizadas en su última producción presentada este año en el Festival y, en definitiva, una recopilación de los props utilizados en sus películas, creados por el prestigiosos equipo de Efectos Especials DDT, colaboradores habituales de Del Toro en todos sus films desde El espinazo del Diablo. La exposición también contará con una sala de proyección donde se podrá visionar material inédito de la colección privada de Guillermo del Toro sobre los rodajes y making-off de sus películas.

Publicacions

Universo Lynch

Quim Casas
Antonio José Navarro
Ángel Sala
Iván Pintor Iranzo
Nuria Vidal
Juan Zapater

Editat pel Festival Internacional de Cinema de Sitges i Calamar Ediciones

Rústica, 13x19 cm, 176 pàgines. Il·lustrat.
ISBN: 84-96235-16-5
PVP: 12 euros.


Al llarg de moltes setmanes, milions de persones d’arreu del món van seguir amb devoció Twin Peaks, una  sèrie de televisió amb un ritme i una estètica que trencaven radicalment amb les normes establertes i que va ser capaç d’atreure l’atenció d’un públic entregat i, sobretot, perplex.
Però David Lynch és molt més que Twin Peaks, per bé que aquest seu primer contacte amb el gran públic ja dóna moltes pistes sobre el seu món particular i la seva manera tan original d’enfocar la narració.
L’obra de Lynch—equivalent a una òpera, el paradigma de l’art total—presenta un ús de la càmera que conjuga fotografia, música, pintura... En el cos plastificat de Laura Palmer fins i tot hi podríem veure una forma d’escultura. Aquest llibre analitza “l’univers Lynch” precisament des d’aquest punt de vista polièdric que fa que la seva cinematografia sigui molt més que cinema.
Una obra—tan original com l’autor que analitza—que mira de donar, des d’un enfocament obert i multidisciplinar, una dimensió nova a l’univers particular d’un cineasta excepcional, i que accepta la seva naturalesa d’objecte lynchià, d’ovni difícil de classificar que potser caldria consumir, com el cos de Laura Palmer, embolicat amb plàstic.


ÍNDEX:
Envoltorio en plástico (a modo de introducción) - Ángel Sala
Sinister Loci. El sexo, el horror y el mal en el cine de David Lynch – Antonio José Navarro
Diccionario musical lynchiano - Quim Casas
David Lynch y Haruki Murakami, la llama en el umbral - Iván Pintor Iranzo
Y el principio fue «The grandmother» - Juan Zapater
El invisible hilo azul de David Lynch - Nuria Vidal
Filmografía de David Lynch

Organització

DIRECTOR
Ángel Sala

GERENT
Caroline Meyden

SUBDIRECTOR
Mike Hostench

COMITÉ DE PROGRAMACIÓ
Ángel Sala
Jordi Sánchez-Navarro
Mike Hostench
Pepa Cordero
Sònia Abella
Juanma Pastor
P.P.P.

SECRETÀRIA DEL FESTIVAL
Merche López

ANIMA’T
Cap: Jordi Sánchez-Navarro
Adjunta: Pepa Cordero

BRIGADOON I ACTIVITATS PARAL.LELES
Juanma Pastor

CATALAN FOCUS
Cap: Sònia Abella
Adjunta: Raquel Aranda

COORDINACIÓ PEL.LÍCULES
Cap: Pepa Cordero
Adjunta: Lidia Gilabert

COMUNICACIÓ I PREMSA
Cap de Premsa i Comunicació: Eva Herrero
Adjuntes: Maria Castells, Marina Queraltó
Auxiliars: Pau Teixidor, Marta Pujol
Becaris: Anna Masides, Juan Pablo Oviedo
Coordinadora Traductors: Mila Rodríguez
Traductors: Enara Hurtado, Bruno Sempere, Esperanza Costa, Gorka Ortiz de Zarate

LOGÍSTICA I RELACIONS PÚBLIQUES
Cap: Sergi Orobitg
Adjunta Logística i Industria: Imma Serra
Adjunta Logística: Mireia Madroñero
Adjunta RRPP: Laura Santiago
Coordinació Convidats: Alicia Reginato
Adjunt Convidats: Alex Fernández
Secretària Jurat: Natalia Amat
Protocol Institucional: Esther Oriola
Atenció Convidats: Jane Mason, Marta Pérez, Marta Rodríguez, Montse Bartuí, Maria de Fátima López, Salvador Colom
Recepció Convidats: M. Lluïsa Olea, Judith Hernández, Ana Hernández, Yen Chang, James Begg
Coordinador de Transport Convidats: Xavi Roig
Adjunt: Daniel Arbonés
Coordiandora Voluntaris: Paula Carrillo
Responsable d’Invitacions: Arantza Begueria
Adjunta: Eugenia Mumenthaler
Responsable Cerimònies: Ricardo Gil
Muntatge Audiovisual: IMAGO

MÀRQUETING
Cap: Esther Torremorell
Adjunt: Xavi Buxés

PRODUCCIÓ I INFRASTRUCTURES
Cap: Josep “Gari” Gracia
Adjunt: Pere Milán
Cap Manteniment: Joan Carles Alegre
Adjunt: Axel Neuman
Responsable Magatzem: Fric López
Aux. Magatzem i Conductor: Alfonso Redondo
Conductors: Xavi Muntaner, Sergi Riba, Joan Marc Matas, Federico Peñalver, Ivór Grima, Manuel Navío, Nicolas Ribalta, Gonzalo Castan, Oscar de Llopart, Daniel Guerrero, Marc Barqué.

REGIDORS D’ESPAIS
Auditori: Ciscu Santgenis
El Prado: Arnau Orobitg
Adjunt: Toni Tudela
El Retiro: Quique Romeu
Adjunta Retiro: Imma Lanuza
Sala Visionats: Susana Domenech
Brigadoon: Marta Rubio
Porters: I. Caro, Genís Hernández, Jasmina Miñana, Sofía Arnott.

PUBLICACIONS
Cap: Ricardo Reparaz
Adjunt: Miguel de la Fuente
Disseny Gràfic Catàleg i Portada: Art&Maña
Disseny Gràfic Especial Diari del Festival: Estudio Fénix
Redactors: Ricardo Reparaz, Miguel de la Fuente, Carlos G. Vela, Violeta Kovacsics, Jesús Palacios, Gonzalo de Lucas
Il·lustradors: Sandra Uve, Manuel Bartual
Fotògrafs: Miguel Angel Chazo, Jesús Paris

TAQUILLES
Cap: Natalia Rey-Joly
Adjunta: Isabel Castells
Taquillers: Vicky Clusellas, Cèlia Rebull, Laura Galán, Marta Rubio, Laura Costa, Eva Noguer, Cristina Molina, Silvia Teixidor, Aitana Medinez

Notícies

Palmarès 2006

OFICIAL FANTÀSTIC JURAT: Monte Hellman, Leticia Dolera, Carlos Losilla, Pilar Pedraza, Tom Schiller Millor Curtmetratge (Ex aequo) A FOR(R)EST IN THE DES(S)ERT, de Luiso Berdejo HANDYMAN, de Simon Rumley Millor Disseny de Producció Are Sjaastad, per THE BOTHERSOME MAN Millors Efec...

Sisters, amb Douglas Buck

Douglas Buck ens fa passar pel psiquiatra amb un remake de Brian de Palma de la pel·lícula Sisters. El director arriba a Sitges per presentar-nos el seu film.

Sitges musical

El director Peter Ho-sun Chan arriba a Sitges per presentar Perhaps Love, una història d'amor explicada entre els escenaris d'un musical.

Kiyoshi Kurosawa recull la Màquina del Temps

Kiyoshi Kurosawa, protagonista d'una retrospectiva a Orient Express, és a Sitges per rebre el premi Màquina del Temps.

Wicker Man amb el director Neil LaBute

Neil Labute és a Sitges per presentar Wicker Man, un film en el que s'investiga la misteriosa desaparició d'una jove i les estranyes creences del poble on viu.

Terry Gilliam presenta Tideland

Terry Gilliam, un dels membres de Monty Python, presenta Tideland, el seu últim film. La pel·lícula, basada en la novel·la de Match Cullin, ens explica la història d'una nena que viu amb el seu pare enmig del no res. Mitjançant la imaginació de Terry...

Màquina del Temps per Alejandro Amenábar

Entrega del premi Màquina del Temps a Alejandro Amenábar per la seva contribució i difusión del cine fantàstic nacional.

Anthony Wong exiliat a Sitges

Anthony Wong ens porta a Sitges una de les dues pel·lícules que presenta aquest any Johnnie To. Exiled, que es troba a la Secció Oficial Fantàstic, ens apropa altra cop al món dels gàngsters amb el toc, sempre cracterístic, de l'inconfusible director.

Sitges abandonat

Primer llargmetratge de Nacho Cerdá, que arriba a Sitges juntament amb Anastasia Hille, Karim Hussin i Richard Stanley (guionistas) per presentar-nos Los Abandonados, un film terroríficament inquietant.

Fido, no són només zombies

El director, Andrew Currie, ha presentat el seu segon llargmetratge, Fido. Una història de zombies domesticats però que semblen estar més vius que els propis éssers humans.

Producció catalana made in Hollywood

Wes Bentley ha vingut a Sitges per presentar la seva nova pel·lícula "The Ungodly", una producció catalana feta a Hollywood que narra la història d'una relació entre un cineasta i un assassí en sèrie. A la roda de premsa han participat tamb...

Aprenent amb Jodorowsky

Alejandro Jodorowsky rep el premi la Màquina del Tems i ens ofereix una Classe Magistral en la que ningú no ha dubtat a explicar-li els seus problemes. El director i escriptor ens ha parlat del seu "Cabaret Místico".

O'Brien presenta el seu primer llargmetratge

El director Billy O'Brien visita Sitges amb Isolation, el seu primer llargmetratge. La pel·lícula, que transcorre a una granja de la Irlanda rural, ens adverteix dels perills de l'experimentació amb animals.

Nou film de Satoshi Kon

El director Satoshi Kon (Mousou dairinin, Tokyo Godfathers, Perfect Blue...) està a Sitges per presentar-nos Paprika, la seva última animació.

Moscow Zero a Sitges

S'ha presentat Moscow Zero acompanyada per la directora, María Lindón, els actors Julio Perillán i Rade Serbedja, i pels productors Jose Margán i Dolo Magán. Es tracta del tercer film de Luna, que ja va presentar la seva òpera prima, Náufragos, a Sitg...

De nou a la gran pantalla

Sis anys després de dirigir la seva última pel·lícula (Requiem For a Dream), torna Darren Aronofsky a la gran pantalla per presentar-nos The Fountain, una història de ciència ficció que va des de l'Espanya del segle XVI fins el futur segle XXVI.

Objectiu: la realitat

Considerat un dels mestres de la fotografia en color contemporània, William Eggleston aterra a Sitges per presentar una magnífica sessió doble que ens descobrirà no només la meticulositat de la seva feina, sinó també la seva personalitat com a artista...

Suport al cinema català

La Secció Catalan Focus té com a objectius la presentació dels millors documentals inèdits produïts per un sector que, a casa nostra, viu un moment dolç i l'avanç de l'última tongada de TVmovies, que manté Catalunya com a primer centre de...

Pròximes estrenes i convidats del SITGES 2006

Pròximament, arriben a Sitges per presentar les seves respectives pel·lícules els següents convidats: PERHAPS LOVE, amb la presència de: Peter Chan (Director) SISTERS, amb la presència de: Douglas Buck (Director)

Black Book: Gran Premi Honorífic a Paul Verhoeven

Pot presumir de tenir grans èxits de taquilla. Paul Verhoeven (Robocop, Desafío Total, Instinto Básico) torna a la gran pantalla amb un relat bèl·lic ambientat a l'Holanda de 1944. Zwartboek (Black Book) es presenta a la Secció Oficial Première. El m...

Brick: assassinat a Sitges

Rian Johnson, director i guionista de Brick, ens presenta la seva opera prima. Després d'una desesperada trucada telefònica Brendan troba la seva ex-nòvia, Emily, morta. Es relacionarà amb extranys personatges amb la finalitat de resoldre què li va passar.

Els directors de Coisa Ruim presenten la seva pel·lícula

Tiago Guedes i Frederico Serra són a Sitges per presentar Coisa Ruim, un film sobre l'enfrontament entre l'home i allò desconegut

Magistral Guillermo del Toro

Classe Magistral de Guillermo del Toro Dissabte 7 a les 12:45 al Retiro Recordem que el Festival acull una exposició, del mateix Guillermo del Toro, amb material inèdit.

Classe d'Efectes Especials

Howard Berger i Grec Nicotero (KNB Efectes Especials) ofereixen una magnífica Classe Magistral sobre els efectes especials. Diumenge 8, a les 12:45 al Casino Prado.

Premi Nosferatu

Victor Israel rep el Premi Nosferatu a tota una carrera.

Premi al més freak

Marc Magem, del Baix Llobregat, ha estat el guanyador d'un lot de regals de la secció Brigadoon. Ser el primer espectador d'aquesta secció té la seva recompensa...

Animació molt contrastada

Després de guanyar el premi a la millor pel·lícula al Festival d'Annecy d'enguany, arriba Renaissance, un film d'animació de Christian Volckman ambientat al París de 2054. Volckman està a Sitges per presentar aquest film en un blanc i negre hipercontrastat.

Nova projecció de Big Bang Love Juvenile A

La projecció de la pel·lícula Big Bang Love Juvenile A del passat Diumenge 8, finalment es passarà el pròxim DIJOUS 12 a la 1:00 a l'Auditori.

És l'hora de passar fred!

El director Elio Quiroga, juntament amb un bon número dels actors que apareixen al film, estan a Sitges per deixar-nos gelats. Amb el seu segon llargmetratge, Quiroga ens presenta La Hora Fría a la Secció Oficial Fantàstic. L'acompanyen els actors: Silke, Julio Perillan,...

Quedem perquè em matis?

GRIMM LOVE STORY la pel·lícula sobre el caníval de Rohtenburg, prohibida a Alemanya, causa desmais a Sitges. Censurada a Alemanya alguns dies abans de l'estrena, arriba Rohtenburg (Grimm Love Story) juntament amb l'actor Thomas Krestchmann. Un thriller basat en el cas d'Armin M...

Four (Captivity), tancats a un soterrani

El director Roland Joffré, el guionista Larry Cohen i els productors Mark Damon i Leonid Minkovski són a Sitges per presentar-nos (Four) Captivity, un film psicològicament inquietant.

Entrega de la Màquina del Temps a Howard Berger

Coincidint amb el passi dels capítols de la sèrie Masters Of Horror (Homecoming, Cigarret burns i Pro life), es fa entrega del premi de La Màquina del Temps al gran mag dels efectes especials Howard Berger.

Storm amb aires de Matrix?

Arriba a Sitges Storm, un film dels suecs Màns Màrlind i Björn Stein. Ens remeten al món dels videojocs, un univers totalment fantàstic on es fa difícil diferenciar entre els moments reals i els onírics.

Horror a Sitges

La sèrie Masters Of Horror arriba a Sitges juntament amb els sempre fidels al gènere fantàstic Joe Dante, Larry Cohen, Howard Berger, Grec Nicotero, Brad Anderson, Laurenc Laurent i Mick Garris.

L'actor Ian Somerhalder porta Pulse a Sitges

El jove actor Ian Somerhalder (Lost, CSI Miami, Fearless, Celebrity) ha vingut a presentar Pulse, un remake de la mítica Pulse de Kiyoshi Kurosawa. El film ens mostra la cara oculta de la world wide web.

La Caja Kovak de Daniel Monzón, arriba al festival

Els actors Lucía Jiménez i David Kelly, i el director Daniel Monzón, estan a Sitges per presentar La Caja Kovak, un film carregat de misteri que transcorre a una idíl·lica illa mediterrània.

Bon Joon-ho està a Sitges per presentar The Host

El director Bon Joon-ho presenta el seu darrer film a Secció Oficial, The Host, on s'explica la lluita d'una família per vèncer un terrible monstre sorgit del riu.

Broken: Actriu i directors presenten el film

Els directors Simon Boyes i Adam Manson, juntament amb l'actriu i productora Nadja Brand Manson presenten Broken, un film inquietant i ple de tensió.

Tzameti (13) arriba a Sitges de la mà del seu director

Gela Babluani està a la Secció Oficial de Sitges per acompanyar-nos, amb el seu primer llargmetratge, en un viatge cap al desconegut i potser, cap a la fortuna.

El duet de cineastes francesos porten Ils al festival

Els joves directors David Moreau i Xavier Palaud vénen a Sitges a presentar a Secció Oficial Fantàstic el film Ils, una història d'una parella d'intel·lectuals que viurà l'horror al traslladar-se a una allunyada casa als boscos de Rumania. Una força m...

L'equip de El Laberinto del Fauno a Sitges

El director Guillermo del Toro, juntament amb els actors Ariadna Gil, Sergi López i Ivana Vaquero presenten la seva nova pel·lícula en el festival.

Gala d'Inauguració Sitges 2006

Guillermo del Toro i El Laberinto del Fauno arriben a Sitges per inaugurar aquesta 39 edició del Festival. Luis de Val, president de Manga Films, rep el premi Maria Honorífica.

Nou passe d'Interkosmos i First on the moon

Dissabte 7 hi haurà un nou passe de dues pel·lícules de Noves Visions, Interkosmos i First on the moon, en els Cinemes Prado a les 16:00h. Les entrades estan ja a la venda.

Festival de directors de gènere

La visita de directors com Guillermo del Toro, Joe Dante, Terry Gilliam, Paul Verhoeven, Darren Aronofsky, Brad Anderson, Kiyoshi Kurosawa o Satoshi Kon converteix SITGES 06 en un festival dedicat als directors de gènere. Sitges 06 provocarà la trobada entre alguns dels directors de g...

Premis Màquina del Temps

Els premis Màquina del Temps que SITGES ' Festival Internacional de Cinema de Catalunya otorga a personatges destacats del cinema fantàstic, seran en aquesta edició per a Alejandro Amenábar, Kiyoshi Kurosawa, Alejandro Jodorowsky i Howard Berger. Howard Berger (Oscar 200...

David Lynch, l'homenatge continua

Edicions de luxe en DVD per "Twin Peaks: Fuego camina conmigo" i "Carretera perdida". Cameo, dintre del marc de les activitats d'homenatge que el Festival tributarà a David Lynch, presentarà l'edició en DVD dels dos únics títols inèdits del director a Espan...

Anima't a Sitges

Com cada any, Anima't, la secció d'animació de SITGES Festival Internacional de Cinema de Catalunya, donarà una especial atenció a les novetats més destacades de l'animació japonesa. Entre els llargmetratges que es projectaran a Anima't es troben produccions...

Aronofsky presentarà The Fountain

El director de Pi i Requiem por un sueño, Darren Aronofsky, assistirà el dia 11 d'octubre a Sitges ' Festival Internacional de Cinema de Catalunya, per presentar el seu últim treball, The Fountain, en la Secció Oficial Fantàstic Première. Protagonitzada per...

II Jurat Carnet Jove

Cinc joves d'edat compreses entre els 21 i 29 anys formen el II Jurat Carnet Jove, que atorgarà el Premi Jurat Jove a la Millor Pel.lícula de la Secció Fantàstic i el Premi a la Millor Pel·lícula de la secció Midnight X-Treme de Sitges 2006 Festival I...

El Laberinto del Fauno, de Guillermo del Toro, inaugurarà Sitges 06

El Festival Internacional de Cinema de Catalunya obrirà la seva 39ª edició amb l'estrena d'El Laberinto del Fauno, de Guillermo del Toro. El director mexicà serà a més protagonista d'un Special Focus sobre la seva filmografia. Sitges 06 celebrarà el 20...

Primera reunió del Patronat de la Fundació privada SITGES Festival Internacional de Cinema de Catalunya

Aquesta setmana s'ha celebrat la primera reunió de tots els membres que integren el Patronat de la Fundació privada de SITGES Festival Internacional de Cinema de Catalunya. Aquesta Fundació, constituïda el passat mes de desembre, va renovar Àngel Sala com a director...

Record patrocinat per