Home » Arxius » 2007



20162015201420132012201120102009200820072006200520042003200220012000
19991998199719961995199419931992199119901989198819871986198519841983
198219811980197919781977197619751974197319721971197019691968
Sitges - 40ed. Festival Internacional de Catalunya (4/10 - 14/10)

SITGES 1968-2007 - VIATGE AL·LUCINANT. Història d?un festival en 100 cartells

El Festival de Cinema de Sitges arriba als quaranta anys de la seva existència apassionada. Però la història de Sitges són les pel·lícules i les emocions que ens van provocar, les polèmiques que van originar. Per això SITGES 1968-2007 - VIATGE AL·LUCINANT. Història d’un festival en 100 cartells ret homenatge a aquesta història mitjançant els cartells de 100 títols—magistrals, fallits, curiosos o, senzillament, delirants—que han marcat el caràcter del certamen. Cartells que avui són considerats veritables obres d’art i que, a més, tracen la crònica afinada de l’evolució estètica i creativa del cartell cinematogràfic; còmplices, en molts casos, del geni d’autors com Mario Bava, Terence Fisher, Dario Argento, George A. Romero, Peter Weir, John Carpenter, Sam Raimi, David Lynch, Quentin Tarantino i Hayao Miyazaki. Cada cartell, reproduït a tot color, va acompanyat d’un text informatiu breu—amb anècdotes del pas de la pel·lícula per Sitges— en català, castellà i anglès. Amb la col·laboració i el patrocini d’EGEDA (Entitat de Gestió de Drets dels Productors Audiovisuals). Publiquen Notorius Ediciones S.L. i Festival Internacional de Catalunya – Sitges.


EL DEMONIO EN EL CINE. Máscara y espectáculo

No és un llibre sobre teologia, esoterisme, antropologia, satanisme  ni psicologia, per bé que totes aquestes matèries apareguin, intermitentment, al llarg de les seves pàgines. EL DEMONIO EN EL CINE. Máscara y espectáculo és, sobretot, un assaig sobre cultura cinematogràfica centrat en un aspecte molt concret: la representació del dimoni a la gran pantalla, amb significats diversos però sempre inquietants. Sense oblidar els orígens literaris i pictòrics del tema, aquest estudi col·lectiu—el primer d’aquesta especialitat que es fa a Espanya—vol endinsar-nos en espais mitològics i artístics inexplorats amb pel·lícules com ara La noche del demonio (Jacques Tourneur, 1957), La semilla del diablo (Roman Polanski, 1968), El exorcista (William Friedkin, 1973), Carrera con el diablo (Jack Starret, 1975), Lucifer Rising (Kenneth Anger, 1970-1980), El día de la bestia  (Álex de la Iglesia, 1995) i El exorcismo de Emily Rose (Scott Derrickson, 2005). Hi han col·laborat especialistes de la talla de Carlos Arenas, Joan Bassa, Tomás Fernández Valentí, Ramón Freixas, Montserrat Hormigos, José María Latorre, Jesús Palacios i Pilar Pedraza. I·llustrat amb més de 200 fotografies. Editor i coordinador: Antonio José Navarro. Publiquen Editorial Valdemar i Festival Internacional de Catalunya – Sitges.


AMERICAN GOTHIC. El cine de terror USA 1968-1980

La guerra del Vietnam i el fracàs de la contracultura, l’escàndol Watergate, l’esfondrament dels valors tradicionals de les classes mitjanes urbanes, la crisi econòmica galopant i l’augment de la inseguretat ciutadana... La fi del  Hollywood clàssic, els crims de la família Manson i de psicòpates com Zodíac... Aquests són, entre d’altres, els fenòmens culturals i polítics que van marcar la vida dels Estats Units durant els anys setanta. Un període d’incertesa social i existencial que va coincidir amb l’última època daurada del cinema nord-americà—recordem les primeres obres de De Palma, Spielberg, Coppola, Schrader, Schatzberg, Cimino…—, però també amb l’aparició d’un cinema de terror típicament americà: imaginatiu, impactant, transgressor, cruel, polèmic. Ara, alguns dels millors crítics cinematogràfics del país analitzen els diversos aspectes culturals i fílmics d’aquest fenomen tan apassionant mitjançant un llibre únic a Europa. Un llibre que acompanyaran les projeccions de títols com ara La noche de los muertos vivientes (George A. Romero, 1968), La última casa a la izquierda (Wes Craven, 1972), Deranged (Jeff Gillen & Alan Ormsby, 1974), La matanza de Texas  (Tobe Hooper, 1974), La lluvia del diablo (Robert Fuest, 1975), Asesino invisible (Eliot Silverstein, 1977) i Tourist Trap (David Schmoeller, 1979). Publiquen el Festival Internacional de Catalunya-Sitges i la XVIII Setmana de Cinema Fantàstic i de Terror de Sant Sebastià. La coordinació ha anat a càrrec, un cop més, del crític i historiador Antonio José Navarro.


Go to top | AVÍS LEGAL | Sitemap | Política de privacitat | Condicions de venda
Sant Honorat, 32-34. 08870 Sitges (Barcelona) Tf. +34 93 894 99 90 · +34 671 552 188